+49 (0)421-59 64 9999 support@akquinet-telematik.de

Unser Team braucht Verstärkung

Die akquinet SLS logistics GmbH mit Sitz in Bremen ist eine 100% Tochter der Swiss Re. In unserem Produktbereich Telematik entwickeln mehr als 30 Softwarespezialisten und Designer mit innovativen Technologien unsere Produkte „akquinet-Telematik“ und „akquinet insurance telematics“ für unsere Kunden sowohl im nationalen als auch zunehmend internationalen Umfeld.

In der Telematik Branche gehören wir mit der Vorgängergesellschaft SLS bereits seit 1998 zu den Pionieren der modernen Telematikentwicklungen in Deutschland. Unsere Experten verfügen darüber hinaus über langjährige Erfahrungen bei der Entwicklung von webbasierten und mobilen
Anwendungen, die effizient und intuitiv zu bedienen, zukunftsfähig, skalierbar und hochverfügbar sind.

Nehmen Sie die Herausforderung an?

Wir bieten eine abwechslungsreiche und herausfordernde Tätigkeit in einem internationalen Unternehmen mit qualitativ hochwertigen Produkten und mit großem Wachstumspotential.

Neben individuellen Weiterbildungsmöglichkeiten bieten wir unseren Mitarbeitern umfangreiche Sozial- und Gesundheitsleistungen, wie beispielsweise eine attraktive Altersvorsorge und eine betriebliche Krankenzusatzversicherung. Arbeiten im Team wird bei uns großgeschrieben. Zur Teambildung veranstalten wir immer wieder gemeinsame Events, um das Miteinander zu fördern.

Ob Ausbildung, duales Studium, Werkstudent oder Direkteinstieg für Berufserfahrene: Bei uns sind Sie richtig.

Senior Platform Developer / Architect (m/w)

The future is closer than you think. By 2050, many experts predict, nearly every car in the world will be driverless. The rapidly evolving world of autonomous cars has the potential to hugely disrupt Casualty portfolios. Swiss Re has looked into this world by subsequently creating a new and highly innovative Automotive Strategy.

akquinet SLS, a fully owned subsidiary of the Swiss Re Group, has the mandate to support Swiss Re′s scoring capability for telematics-based policies, by building and maintaining a very innovative cloud-based platform.

Given the important part motor plays in our portfolio, should we be excited about driverless technology? What are the benefits and risks? What role will telematics play? Swiss Re has looked into these questions and as our Senior Platform Developer / Architect you will be part of a team with the goal to drive technological developments that we hope can help transform the re/insurance industry. This is your opportunity to join Swiss Re Group, a global Fortune 500 company – one of the world’s leading wholesale providers of reinsurance, insurance and other innovative forms of insurance-based risk transfer.

Your Opportunity

We are seeking a motivated candidate with passion for technology to be a part of the Platform team in Bremen. You will work with colleagues from various countries across different locations who contribute in developing telematics analytics services in tight collaboration with internal business experts and clients.

Core responsibilities:

• Hands-on developing complex and highly scalable micro services based applications in a cloud platform according to customers′ requirements;
• Build prototypes to verify that the architecture correctly links the functional requirements and the quality attributes with the proposed technical solution;
• Document the design;
• Functional, unit and integration testing of developed code;
• Ability to turn mathematical models into high scalable code.

The ideal candidate has a strong background in computer science/engineering any other computationally intense disciplines.

Requirements:

• Master or Bachelor in computer science or electrical engineering;
• Excellent communication skills in spoken and written English;
• minimum of 5 years of work experience, with experience as application developer;
• Experience of cloud applications and a cloud platform (preferably MS Azure);
• You have successfully deployed at least one cloud based application of a relevant size to production;
• Client centric mindset;
• Leadership Competencies
• Willing to stay abreast of technological developments in the IT sector and especially cloud technologies;
• Familiar with event driven, horizontal and message oriented architectures;
• Multiple years of experience with C#/.NET;
• Experience with asynchronous programming;
• Experience in other languages such as Python, JavaScript is a plus;
• In depth-know how of RESTful/API service design and implementation;
• Undergone complete SDLC with application development.

About us:

Our business at Swiss Re is about understanding and analyzing the major risks that concern the world – from natural catastrophes to climate change, from ageing populations, to cybercrime, to mobility challenges. We combine experience with expertise and innovative thinking to create new opportunities and solutions for our clients and we enable the risk-taking essential to enterprise and progress. This is only possible with almost 14,000 truly exceptional Swiss Re people across our group worldwide.

As a fully owned subsidiary of Swiss Re, akquinet SLS is shifting its focus on international clients and partners to create leading telematics and autonomous vehicle insurance solutions globally. akquinet SLS is a technology company based in Bremen (Germany) offering customized web-based telematics solutions and smartphone apps to primary insurers and fleet operators. Founded in 1998, akquinet SLS has been a pioneer in the German telematics sector.

 

Executive Assistant (m/w)


Ihre Aufgaben:

  • Fachliche, administrative und organisatorische Unterstützung der Geschäftsführung im
  • Tagesgeschäft
  • Organisation und Koordination von Meetings und Veranstaltungen
  • Reisemanagement für die Geschäftsführung und die Teams inkl. Erstellung von Reisekostenabrechnungen
  • Bearbeitung der ein- und ausgehenden Korrespondenz in deutscher und englischer Sprache
  • Datendokumentation und -pflege
  • Pflege der Kundendatenbank
  • Erstellung und Ausarbeitung von Präsentationen und Reports
  • Flottenmanagement
  • Fachliche Unterstützung der kaufmännischen Leitung und des Vertriebs
  • Flexibler Einsatz in verschiedenen kfm. Bereichen

Ihre Qualifikationen:

  • Erfolgreich abgeschlossene kaufmännische Berufsausbildung oder abgeschlossenes
    Betriebswirtschaftsstudium oder vergleichbaren Abschluss
  • Mehrjährige Berufserfahrung als Assistenz eines Leiters / Vorstand / Geschäftsführung oder im  Office Management (mit Verantwortung)
  • Sicherer Umgang mit MS-Office Anwendungen und Microsoft CRM
  • Fließende Deutsch- und sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Bedingte Reisebereitschaft zwischen Bremen und Zürich
  • Organisationstalent und selbstständige Arbeitsweise
  • Freude an der täglichen Teamarbeit
  • Eigenständige, strukturierte und zielorientierte Arbeitsweise mit hohem Qualitätsanspruch
  • Hohe Einsatzbereitschaft, Durchsetzungsfähigkeit, Kommunikationsfähigkeit und Belastbarkeit

Wir bieten Ihnen:

  • Eine interessante und abwechslungsreiche Aufgabe in einem spannenden, internationalen Umfeld
  • Einen Arbeitsplatz mit langfristiger Perspektive und Raum für eigenverantwortliches Arbeiten  sowie verantwortungsvolle und abwechslungsreiche Tätigkeiten
  • Eine strukturierte Einarbeitung und kontinuierliche Weiterbildung
  • Ein motiviertes, engagiertes und aufgeschlossenes Team mit flachen Hierarchien
  • Ein kollegiales, lockeres Umfeld und flexible Arbeitszeiten
  • Attraktive Lage mit sehr guter Verkehrsanbindung in der Airport-Stadt
  • Teilzeitarbeit mit 35 Stunden die Woche

Weiteres PLUS sind unsere sozialen Benefits:

  • Bonusregelung für persönliche Ziele
  • Vermögenswirksame Leistungen
  • Betriebliche Altersvorsorge und Krankenzusatzversicherung
  • Zahlung Fahrtkostenzuschuss oder Jobticket

 

Nehmen Sie die Herausforderung an?
Dann bewerben Sie sich jetzt unter Angabe Ihrer Gehaltsvorstellung.

AnkeHenning3

Richten Sie Ihre Bewerbung an

Anke Henning (Administration / Personal)
akquinet SLS logistics GmbH
Otto-Lilienthal-Straße 25
28199 Bremen

Tel +49 (0) 421 - 59 64 99 - 0
E-Mail anke.henning@akquinet.de